Vertrouwenspersoon

Kinderen:

Is er iets ergs gebeurd tijdens kindervakantiewerk en durf je niets tegen je ouders, je leiding of hoofdleiding te vertellen? Bel dan dit telefoonnummer: 06-27164361. Je mag dan vertellen wie je bent en wat er gebeurd is. De vertrouwenspersoon gaat dan kijken wat er aan de hand is zonder dat we je leiding en je klasgenootjes vertellen dat jij gebeld hebt.

Volwassenen:

We willen hier eigenlijk niet te veel over zeggen en er niet te veel nadruk op leggen. We weten allemaal waarover dit gaat. Helaas komen dit soort zaken net iets te vaak op de televisie om te ontkennen dat het blijkbaar kan gebeuren. Wij vinden het belangrijk voorbereid te zijn op dergelijke gevallen maar hopen dit nooit nodig te hebben. Daarom heeft stichting kvw Weert een beleidsplan en omgangsregels opgesteld.
In het geval discretie vereist is kunt u via onderstaand nummer bij de vertrouwenspersoon terecht. Hij/zij draait al jaren mee in het verenigingsleven en kent het klappen van de zweep. De vertrouwenspersoon komt niet uit Weert en is ook niet direct betrokken bij kindervakantiewerk in Weert. Deze is dus onafhankelijk.

Uw melding wordt serieus genomen en de vertrouwenspersoon gaat er direct mee aan de slag. In alle gevallen zal geprobeerd worden actie te ondernemen zonder daarbij het programma van de kindervakantiewerkweek te onderbreken. Dit om paniek te voorkomen maar ook om te zorgen dat u of uw zoon/dochter scheef aangekeken kan worden. Welke stappen wel of niet worden ondernomen wordt in overleg met u besloten.

Telefoonnummer onafhankelijke vertrouwenspersoon:  06-27164361

Dit nummer alleen gebruiken in gepaste (nood) situaties (zie ook ons beleidsplan ongewenste intimiteiten/seksueel misbruik). Als u contact zoekt met iemand van het dagelijks bestuur verzoeken wij u dit via mail te doen. Wij controleren de mail tijdens het kvw-seizoen dagelijks. Als u uw gegevens achterlaat bellen wij u terug.